olivolja i solen?

Gillar inte Karlskrona ibland =( Det blåser för mycket helt enkelt, det går inte å sola =( får väll dra iväg till solariumet nån gång innan jag ska iväg =)om vinden lugnar ner sig, drar jag ut å cyklar eller åker inlines, får väll se vad det blir..

Måste bara ge er ett tips, för er som har lite svårar att bli brända menar jag då, när ni steker i solen, smörj in er extra mycket med olivolja! FÖR man blir verkligen sådär vackert gyllenebrun! OBS! använd inte olivolja om du har lätt för att bli bränd!  Har även hört att man kan få pigmentfläkar och att man kan se ut som ett russin när man blir äldre, STÄMMER DETTA?




Kommentarer
Mia säger:

Hej du, har du lust att klicka dig in på http://www.asusnordic.com/summertour/?p=351 och rösta på mig o min syster... det tar typ 3 sekunder du behöver bara klicka på lilla snäckan bredvid bilden.. vore himla fint av dig och skriv en kommentar så att jag kan tacka dig senare...

peace



p.s ja det stämmer... man ska ine sola mellan 12 och 16 alls tex. man ska INTE använda olivolja alls ju mer du bränner dig och solar som ung desto mer riskerar du hudcancer, pigmentfläckar, rynkor osv... jag är jätteblek jag får inte sola nästan alls men jag har ju faktor 50 solskydd är det bästa rådet jag kan ge :)

2009-06-26 | 11:44:37
Bloggadress: http://metrobloggen.se/miiia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback