De är bara mänskliga...

Huh, var ska jag börja? var jag än börjar så blir det inte rätt, jag säger aldrig det jag vill utan pladdrar på som aldrig förr.

Livet? Kärlek? En massa tankar..varför får man uppleva så mycket, varför får man veta så mycket, man egentligen inte vill veta.
Jag blir så besviken, så jävla besviken när jag får veta saker, när en kille med flickvän fortfarande ringer en å vill snacka, säger att han saknar vissa stunder med en, hur ska man reagera, att han älskar sin flickvän, lika mycket som han "skriver" att han gör, vad är det han vill mig? visst blir man smickrad, men va fan, tankarna far igenom var det precis såhär han gjorde mot mig? man blir ledsen, arg och besviken.Men han är ett avslutat kapitel.
Man tro sig glömma bort det när man lägger på men nästa gång han ringer blir man påmind igen.

Vissa saker är bättre att inte veta, då ens närmaste kusin väljer att berätta för en att hon ångrat sig, vid 19 års ålder efter att ha gift sig, med den kille hon tro sig ska leva med hela livet, vad säger man? så klart försöker man att uppmuntra henne till det positiva samtidigt vill man banka skiter ur henne för att hon varit så dum. Vad gör man?
Samma natt framför mina ögon kysser hon sitt ex som också bär en ring på ringfingret. vad säger man? hur reagerar man? Ibland är det bara bättre att inte veta, klokare att inte säga något. För man vill ju endå hennes bästa.

Jag kan skriva upp en massa exempel nu, från mina närmaste som begår misstag, men var ligger felen?
Jag blir så ledsen så besviken av att ha varit en del av det här, av att veta om saker som jag kanske inte borde vetat. Jag blir rädd, riktigt rädd för jag vill inte vara med om dessa saker, vad gör jag? Kanske lika bra å bara glömma det? Bara skita i det, för de lever ju egna liv, men hur jag än vänder på det så är jag fortfarande rädd..rädd för vad framtiden har att erbjuda? Tänker jag för mycket nu, ska jag bara låta det vara? WTF?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback