Måndag.

Idag har jag varit jätte duktig. Det är nog för att det är "första dagen" av mitt nya "ännu bättre liv."
Men varje dag ska vara som den första har jag bestämt mig. Med denna inställning kan inget stoppa mig. 
Allt handlar om inställningen och de tankar och förställningar man har om träning och mat osv.
Jag har insett det.
För mindre än 1 år sedan insåg jag att jag var fet vid en vikt på 88-90kg. Varför hade jag inga i min omgivning som ville påpeka detta? varför skäms man? Man vill ju bara det bästa.
Jag insåg detta och jag började kämpa. Jag har kommit långt men jag vill längre. Vågen visade på -16 kg vilket jag hade kämpat med ett bra tag, tårar svett och sjukt mycket tankar och nu är jag här. 
 
Idag på praktiken möttes jag av kladdkaka, för att min handledare fyllde år. Jag tackade nej och var stolt över mig själv.
 
Därefter åt vi lunch och det var broccoli gratäng, perfekt. jag tog tre "bitar" broccoli och lite grönsaker på sidan om.
Till mellanmål blev det inget, efts. det enda som fanns var bröd och knäckebröd.
Innan dess bakade vi pepparkor, jag smakade inte ens på degen. DUKTIGT.
 
Efter 1h hemma träning åt jag 2 ägg och en lax bit.
Nu sitter jag med en stor kopp grönt te
 
Det är nu det börjar. Det är nu jag ska uppfylla min största dröm. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback