Träningstjat....

Detta med träning!


Det är väll inte många som tycker det är kul, jag är en av dem. Jag erkänner, jag är ärlig mot mig själv. Det är nummer 1. MEN jag har hittat mina träningssätt!

Vintertider tränar jag hemma, med min bästa Jillian Michaels. Hon gör mig så motiverad. Deras kroppar i passen, är helt otroliga man blir så taggad för att göra övningarna ännu bättre.
Vår/sommar/höst tider blir det mycket med långa PW, inlines åkning å lite joggningturer.

-Det viktigaste är att man hittar ett roligt motionsätt som man gilllar. Där har man första steget. Andra steget handlar om att göra det till en rutin. Ändra sin livstil är steg tre!

Förut handlade allt detta om att jag skulle gå ner i vikt, nu är det på en annan nivå.
Jag gör det för min hälsa, för om vi ska vara ärliga mot varandra så är sanningen den att INGEN mår bra utav extra fett på kroppen.  Inte fysiskt, psykiskt eller på något annat plan.
Tyvärr är jag en person som inte kan hita balansen av att träna lagom. Jag tränar alltid för mycket. Men det är något jag får försöka lära mig att bli bättre på.

För att avrunda allt detta, så vill jag bara säga. Träna är bra, och det måste man göra för att må bra! Ung som gammal, stor som liten, så är det bara.

Jag älskar känslan efter ett pass som ger mig så mycket energi att jag skulle kunna köra ännu ett till pass. Man blir så stolt över sig själv, och det är precis så man ska känna, för detta är min kropp och om inte JAG tar hand om den, vem kommer då att ta hand om den? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback