Sötsuget

Detta med sötsuget, när kommer ert sötsug?
När ni inte ätit er mätta?
På kvällen då ni ser på tv?
På morgonen?
När ni är i affären?
När?
 
Förut, hade jag ett hemskt sötsug som var den största fällan för mig. 
När  jag började äta LCHF minskade det drastiskt! Jag tror att det hade med att jag var mätt och att 
jag uteslöt frukt.
Nu kan jag äta några bitar fukt utan att jag blir dö sugen på sött, vilket jag inte kunde förut.
 
Bakning är en stor del av mig! Av mitt liv! Min pojkvän älskar allt jag bakar, jag vill göra honom glad samtidigt som jag älskar att baka, MEN här är ett problem, jag smakar oftast allt jag bakar och mycket eller rättare sagt allt är långt ifrån LCHF. Detta är mitt mål, att jag ska bli bättre på att BAKA MINDRE! 
 
Mina tips på att minska sötsuget är: 
1. Börja äta LCHF!
2. Ät mindre frukt/ eller inget alls
3. När du väl blir sugen. Tänk igenom om din kropp har någon nytta av sockret.
4.När suget dyker upp, gör något annat, ät ett ägg, tänk på annat. Kolla på youtube där överviktiga människors resultat på vikminsking är helt amazing så kommer du nog att inte äta något sött.
5. Blir du bjuden, säg nej tack, eller ta emot, MEN då måste du träna minst 30min extra. (Detta är ett dåligt sätt att tänka, men vågar/kan du inte säga nej tack så får du helt enkelt ta smällen)
6. TRÄNA bort sötsuget. Lägg dig å gör sit-ups, armhävningar osv. :)
 
 
 

Kommentarer
nana säger:

Jag har också ett väldigt grovt sötsug, väldigt svårt att kontrollera, men jag lyckas typ genom att suga på frusna bär eller liknande. Men har en fråga angående frukten, hur kan man slänga ut all frukt från sin kost? Det finns ju viktiga vitaminer där som man behöver? Eftersom att LCHF redan är hög på fett (vilket är dåligt i längen, pga kolesterolet etc), hur kan man då slänga ut frukten också? Känns inte jätte nyttigt direk. Undara bara eftersom jag själv inte kan bestämma mig vilken diet/livsstil jag ska börja med!

2012-10-31 | 15:43:08
Emina säger:

du är en riktig inspirationskälla! grymt bra blogg med grymma tips :)

2012-11-01 | 01:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback