Grasak s'piletinom/ Gryta med ärtor/grönsaker och kyckling

 
Ca 4port
Ingredienser:
  • 2-3dl frysta ärtor
  • 1-2dl frysta sommargrönsaker
  • 2-4 kycklingfiléer (beroende på storlek)
  • 3-5 dl vatten (beroende hur saftig man vill ha den)
  • Kryddor: salt, peppar, vegeta, paprika krydda, persilja godast med färsk.
  • Extra (om man vill) : Kikärtor/linser/kidneybönor/
 
Gör såhär:
 
1. Dela kycklingen i tärningar och stek i stekpannan ca 15 min. först på låg värme och sedan lite högre värme.
 
2. Häll i vattnet och låt koka upp. 
 
3. Häll därefter i ärtorna och grönsakerna låt koka på svag värme i 10min
 
4. Ha i kryddor och sist persilja.
 
  • Gott att äta med en klick cream fraich
  • Går även att göra med köttfärs
  • Min pojkvän gillar Potatismos som tillbehör till detta, då gör jag grytan, inte lika "grytig". 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback