Tisdag.

Heeejsan Bloggen, DÅLIG UPPDATERING I KNOW!  föölåt

Liveet har gått vidare efter uppbrottet med Eldin och jag umgås mycket med kompisar, gymmar och sätter skolan och familjen i första hand! Idag kom jag hem med lussekatter mm.. såå gott. Är väldigt sugen på att göra några lussebullar nu nån dag, kanske i helgen?

idag på bkf:n (BARNOMSORG, KULTUR & FRITID) så var det diskussions time.. och jag älskar å disskutera och ha rätt :D det handlade om hur viktig barnomsorgen är i samhället, för människorna,för samhället osv...
Barnomsorg menas med förskola, skola, fritidshem osv...
Min lärare ville skapa diskussion genom att säga att det borde vara som förr att mannen ska jobba och kvinnan vara hemma med barnen sköta hemmet. Vi fick välja sida genom att ställa oss i ett hörn för de som tyckte samma sak
som läraren och de som tyckte tvärt om att barnomsorgen var viktig i samhället idag. Jag ställde mig imitten!  jag tycker att barnomsorgen är viktig för samhället, men det finns både för och nack delar i detta. Men även så tycker jag att idagen samälle växer barnen upp och uppfostras i skolan eller i förskolan. Detta tror jag skapar problem, barnen blir allt mindre synliga för sina föräldrar och blir deprimerade, En förälder är till för att finnas till för barnet visa den rätta vägen och alla de möjligheter som livet har att ge. Sedan är det barnens eget ansvar att vilja följa de eller inte. Många barn  syns inte av sina föräldrar i dagens samhälle, jag tror att idag så finns det väldigt många föräldrar som jobbar enormt mycket och de  lägger sina barn åt sidan. Barnen gör uppror. Jag tror att det är mycket lättare och nyttigare för barnen om de har en förälder som bryr sig för mycket än en som bryr sig för lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback