Den jag ville ha

Jag läser nu en bok, som heter Den jag ville ha, EN helt otrolig bok =)
Här kommer en recension ifrån http://www.bokus.com


Den jag ville ha är en roman om vänskap, svek och om att lära sig inse vad man egentligen vill med sitt liv. Det handlar om de stunder i livet vi ibland kan se tillbaka på och tänka om bara, eller om inte tillfällen som vi gärna vill tro att de kunde ha förändrat våra liv om vi då gjort ett annat val.
Det här är berättelsen om de två vännerna Darcey och Nieve, bästisarna som alltid ställde upp för varandra ända fram till den dagen Nieve förförde Darceys pojkvän. Tio år går utan att de har någon som helst kontakt, men så en dag dyker en bröllopsinbjudan upp hemma hos Darcey. Nieve ska gifta sig och vill gräva ner stridsyxan.
Men Darcey har något annat i sikte, vad hon egentligen längtar efter mest av allt är att få hämnas vad som i hennes ögon var ett oförlåtligt svek.

SHEILA OFLANAGAN har en bakgrund som Irlands första chefsmäklare på Royal Bank of Scotland och började så småningom jobba på att förverkliga sin dröm om att skriva en bok. I dag är hon en av Irlands bäst säljande författare. Hon toppar de internationella topplistorna och i hemlandet hamnar hon alltid före storheter som Maeve Binchy och Marian Keyes. Hennes första bok på svenska, Luftslott, blev en omedelbar succé och har sålts i nästan 50 000 exemplar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback