horoskop förbjudet inom islam?

Det var nån, som komenterade såhär på ett av horoskop inläggen.

Kako si?

Oanj samo da ti kaze da je horoskop (proricanje sudbine) STROGO ZABRANJENO U ISLAMU. Horoskop je Shirk, najveci grijeh koji se moze pociniti. Ko pocine shirk a ne pokaje za zabog toga za vrijeme svog zivota zasigurno ce u vatru i nikad nece izaci iz vatre. Ta inte illa upp, vill bara förklara det för dig. hoppas att du inte tog illa upp seko?

mvh

Vilket betyder att Horoskop e färbjudet inom islam, och en synd. En av de största till och med. Står även att man kommer brinna i helvetet och aldrig kunna bli fri.


 Jag svarar med att, Dett må vara en synd, men jag är inte särskillt troende, Visst jag e muslim, och synder gör alla, eller hur? på ett eller annat sätt.. Synen på islam, förvrängs och förändras hela tiden, jag är ingen jätte, jätte troende muslim, men jag kan be, och jag tror på Allah, men jag har inte den synen om Islam, att jag måste utöva och bevisa att jag e muslim, för att, för mig räcker det att jag i hjärtat vet vad islam betyder för just mig!
Mina föräldrar är inte heller särskillt troende, men vi vet vilken religion vi tillhör och är stolta över det, utan att behöva bevisa att vi är det.
Sen är det andras beslut om hur de lever sina liv, och vad de vill göra, mm..
Alla har rätt och säga vad de vill, och vad de tycker, även om de kanske kan såra ibland och sen är det deras ansvar att hantera konsekvenserna!

Kommentarer
Ajla säger:

Det kommer! Oroa dig inte du verkar vara en underbar tjej, och du kommer hitta en underbar kille aBd ! :)

2009-02-10 | 18:23:09
Bloggadress: http://beehindblueeyes.blogg.se/
S . säger:

Eller hur ! :)

2009-02-10 | 18:40:42
Bloggadress: http://aamles.blogg.se/
Anonym säger:

yes box :) very sad but but :P

2009-02-10 | 21:06:06
Bloggadress: http://nelo.blogg.se/
HAHA säger:

Zerina Horoskop je strogo zabranjeno u Islamu

2009-02-10 | 23:45:01
Diinchii säger:

svar: ja låten är riktigt fin ju :D hehe

och ja, det som den personen skrev om horoskop är sant tyvärr. dock finns det ju så klart många som läser sitt horoskop ändå.

2009-02-11 | 09:08:29
Bloggadress: http://diinchii.blogg.se/
Anonym säger:

ja tycker du är helt underbar, o jag tänker precis likadant när d gäller såna saker...Mr. charmy...

2009-02-11 | 22:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback