Motivation att motionera

Kommer du med den ena bortförklaringen efter den andra? Här kommer knepen som får dig att börjar träna igen.

 

Du tänker:
Jag gör det i morgon.
Tänk i stället:
Jag vill må bra redan i dag.

Du tänker:
Jag är så trött, jag har haft en lång dag. Jag är värd lite vila.
Tänk i stället:
Ja, jag är trött, därför ska jag till gymmet och bli piggare. Sedan kan jag gå hem och lägga mig med gott samvete.


Du tänker:
Det är så kallt ute. Jag vill inte gå till gymmet.
Tänk i stället:
Om jag går och tränar blir jag varm.


Du tänker:
Jag hinner inte träna, jag har så mycket att göra.
Tänk i stället:
Jag vill komma bort från allt jobb en stund och rensa hjärnan, så kan jag komma tillbaka till arbetet pigg och fräsch. Och bli mycket effektivare.


Du tänker:
Jag kommer aldrig att lyckas.
Tänk i stället:
Jag klarar allt.

 


Kommentarer
A' säger:

Tummen upp! Håller med 100%

2012-01-03 | 18:35:21
Bloggadress: http://dandzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback