Vanilj och choklad proteinbollar

Älsklingen var i MMSport och köpte en massa gott, jag är inne i en bakningsfas å det bästa är ju när man kan baka både nyttigt och GOTT.
 
Här kommer ett MUMSIGT recept på vanilj och choklad proteinbollar.
 
150g keso
1,5 dl (ca 35g) Casein pulver (vanilj eller choklad i detta fall)
1 msk kvarg
½dl vatten
Lite kokos att rulla i. 
Vill man så kan man ha i lite extra kakao i chokladbollarna, För mig funkar det utan.
 
Inga konstigheter i hur man gör de, utan allt mixas till en gegga och sedan rullar man de i kokos, därefter kan de stå i kylen en stund innan servering!
 

Näringsinnehåll per boll.
Protein: 5,6g
Fett: 1g
Kolhydrater: 0,7g
Kcal: 35

 
 
 
 
Detta Casein pulver använder jag, finns att köpa bla. HÄR! 
 
 
 
 
 
Celsius har blivit min nya goda mumsiga vana.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback